تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل

تاثیر رنگ در طراحی

یکی از مهم ترین فاکتور ها در دکوراسیون داخلی منازل که اصول کلی منزل را شکل میدهد و وسعت مکان را نشان میدهند رنگ ها هستند که به همه چیز جلوه می دهند ، تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی بسیاز زیاد است طراحان میتوانند با انتخاب رنگ مناسب نه تنها فضارا بزرگ تر جلوه دهند بلکه از میزان افسردگی مکان بکاهند .

به طور کلی نباید تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی را دسته کم گرفت در این مقاله به برسی این تاثیر میپردازیم پس اگر علاقه مند به این موضوع هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

رنگ ها

رنگ ها عناصری ترکیبی از نور هستند که به وسیله هر یک از امواجش حسی را پدید می‌آورد. شور و هیجان ، انرژی، خوشحالی، رمز و راز، و … با درک تئوری رنگ شما می‌توانید محلی که با خلق و خوی شما هماهنگ است را ایجاد کنید.

توجه به این نکته هم مهم است که هر رنگ بر روی افراد مختلف خاصیت‌های و تاثیرات متفاوتی از خود نشان می‌دهد. دلیل این موضوع به عواملی چون جنسیت، سن، نژاد، فرهنگ و تجارب زندگی شخص وابسته است. هر چند همیشه انسان‌ها به رنگ‌ها واکنش نشان می‌دهند، نوع واکنش و رنگ مهم نیست؛ بلکه اثر گذاری آن ملاک است.

در ادامه مطلب به برسی ۵ رنگ که بیشترین تاثیر را  در دکوراسیون منزل دارند مورد برسی قرار میدهیم با ما همراه باشید.

رنگ قرمز:

تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل

رنگ قرمز نماد عشق رنگی از جنس آتش، اشتیاق، خطر و قدرت :

این رنگ جسورانه و تحریک کننده بوده و رده  سنی خاصی برای آن وجود ندارد و معمولا همهی سنین از این رنگ خوششان میاید. قرمز رنگی گرما بخش و هیجان آور است که باعث نزدیکی اشخاص به یکدیگر می‌گردد، ولی از طرفی باید دقت کنید که استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در فضای خانه کاملاً اشتباه بوده و موجب خروج فضا از حالت نرمال می‌شود. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی تهییج و تحریک بوده و رنگی اشتهاآور نیز به شمار می‌رود و میتوان از این رنگ در رستورانها و فسفود ها استفاده رد ویا بروی برخی وسایل اشپز خانه.

رنگ آبی:

تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل

رنگ آبی از زیبا ترین رنگ ها نماد حیات صلح و دوستی:

 آبی یکی از رنگ‌های مهم در دکوراسیون داخلی است که عمیقاً بر روی ذهن انسان اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که آبی را جزء بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب می‌دانند. این رنگ که در خود آرامش و صلح طلبی را به دنبال دارد یک شروع احساسی برای تغییر دکور در خانه است و آرامش بخش بودن را در مقیاس بالایی با خود وارد می‌کند.

سردی و سکون این رنگ در فضای حمام یا سرویس بهداشتی رنگی شایسته بوده و از نظر بالا بردن کیفیت بهداشتی محیط نیز اثر مثبتی به همراه دارد.

رنگ سبز:

تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل

سبز رنگی که از دل طبیعت  و سرشار از بکر بودن :

به طور کلی رنگ در دکوراسیون داخلی وقتی به سبز ختم می‌شود امید را به زندگی، موفقیت را به کار و رشد را در توانایی‌ها با شما همراه خواهد کرد. رنگ سبز که رنگی بسیار دوست داشتنی و جذاب است نکته مهمی را همواره با خود یدک می‌کشد و آن تطبیق سریع و هماهنگی بالا با سایر رنگ‌ها است. به نظر می‌رسد این رنگ به همراه سفید بهترین رنگ برای فضاهایی چون اتاق پذیرایی، اتاق خواب و یا محل کار است که می‌توان آن را به کار گرفت. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی طروات و تازگی است.

رنگ بنفش:

تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل

بنفش رنگی در همراهی با رنگ‌های دیگر به خوبی همراه می‌شود:

شما می‌توانید بنفش را در کنار جواهرات به کار ببرید و یا با رنگ‌هایی مانند رنگ‌های خنثی یک جا کنار هم قرار دهید. این رنگ جز رنگ‌های  بسیار ایده آل برای دخترها است. این رنگ را میتوان در دکوراسیون داخلی اتاق دخترها  استفاده کرد که حس راحتی و ارامش را به انها القا میکند .

اثرات روان شناختی به کارگیری رنگ بنفش در دکوراسیون به منظور ایجاد یک فضای قابل ستایش کاملاً طبیعی و مورد احترام است، نگاه‌های شایسته و چشم نواز در پی این رنگ کم نیست؛ چرا که این رنگ را می‌توان یک رنگ سلطنتی نامید. نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی لوکس بودن است.

رنگ مشکی:

تاثیر رنگ در دکوراسیون منزل

مشکی رنگی که با ناملایمتی‌ها همراه است:

رنگی که همراه با مرگ ظاهر شده و در هنگام غم پدیدار می‌شود. هر چند همین رنگ دارای حکمتی است که با آن تشخص و احترام همساز بوده و هست. سیاه به عنوان رنگ در دکوراسیون داخلی و تئوری رنگ‌ها همیشه در یک فضای محدود و بسته به کار گرفته می‌شود و با رنگ‌های متضاد بسیار به کاربرده می‌شود. با استفاده درست از این رنگ می‌توانید هنر عمق و ظرافت را در جای جای طراحی خود به رخ بکشید. اگر رنگ مشکی را دوست ندارید، نزدیک آن نشوید؛ چرا که نیروی دافعه آن به اطرافیان شما نیز منتقل می‌شود.

امیدورام از این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشید اگر سوال و یا نظری دارید انرا از طریق بخش دیدگاه و یا از طریق واتس اپ با ما در میان بگذارید .

انواع وسایل گرمایشی منزل
عمومی

انواع وسایل گرمایشی منزل

با نزدیک شدن به فصل زمستان بیشتر افراد به دنبال روشن کردن وسایل گرمایشی منزل خود هستند در این مطلب به انواع وسایل گرمایشی منزل و تفاوت آنها می پردازیم.

مطالعه
تجهیزات هتلداری در گرگان
عمومی

تجهیزات هتلداری در گرگان

تجهیزات هتلداری در گرگان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در گیلان
عمومی

تجهیزات هتلداری در گیلان

تجهیزات هتلداری در گیلان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در متل قو
عمومی

تجهیزات هتلداری در متل قو

تجهیزات هتلداری در متل قو -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در درگز
عمومی

تجهیزات هتلداری در درگز

تجهیزات هتلداری در درگز -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در سمنان
عمومی

تجهیزات هتلداری در سمنان

تجهیزات هتلداری در سمنان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در شیراز
عمومی

تجهیزات هتلداری در شیراز

تجهیزات هتلداری در شیراز -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دیدگاه خود را ارسال کنید