انواع وسایل گرمایشی منزل

گرمایش منزل

با نزدیک شدن به فصل زمستان بیشتر افراد به دنبال روشن کردن وسایل گرمایشی منزل خود هستند در این مطلب به انواع وسایل گرمایشی منزل و تفاوت میان آنها می پردازیم.

هیچ خانه‌ای بدون یک سیستم گرمایشی و سرمایش خانگی مناسب خانه نمی‌شود در واقع سیستم گرمایش و سرمایش جزو اپشن های اساسی یک خانه است که بسته به نوع ان می‌تواند بروی دیزاین خانه تاثیر بگذارد هوای مطبوع، آب گرم و موارد دیگر، همه از اهداف نصب انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان، از بخاری تا جدیدترین سیستم گرمایشی ساختمان و وسیله گرمایشی لوکس در خانه‌های مسکونی است.

انواع وسایل گرمایشی منزل

معرفی انواع وسایل گرمایشی منزل

در ادامه مطلب به معرفی و برسی ۳ نوع از پراستفاده ترین انواع وسایل گرمایشی منزل می‌پردازیم و مزایا و معایب هرکدام را مورد برسی قرار می دهیم :

بخاری

انواع وسایل گرمایشی منزل

بخاری از پرکاربردترین وسایل گرمایشی منزل از گذشته تاکنون بوده و هست بخاری از ساده ترین وسایل گرمایش است که نیازی به زیرساخت ندارد بخاری ها می تواند هم گازی باشد هم برقی ولی بیشتر آنها گازی هستند.

مزایای بخاری
انواع وسایل گرمایشی منزل

در واقع بخاری از لحاظ مصرف انرژی، بخاری‌ها بهره‌وری بالایی دارند و از هدر رفتن گرمای تولید شده جلوگیری می‌کنند. قیمت مناسب، راه اندازی آسان و هزینه پایین نگهداری و تعمیر، همه از مواردی هستند که بخاری را در میان انواع وسایل گرمایشی منزل و سیستم‌های تاسیساتی تبدیل کرده است.

معایب بخاری
انواع وسایل گرمایشی منزل

بخاری‌ها فضای زیادی را نسبت به جدیدترین سیستم گرمایشی ساختمانبه طور مثال گرمایش از کف یا سیستم گرمایش از سقف خانگی که زیاد کاربردی ندارد اشغال می‌کنند. همچنین اگر بخاری درست و اصولی نصب نشود، خطر بروز گازگرفتگی را افزایش می‌‌دهد. مواجهه با مشکلاتی مثل علت سوت کشیدن بخاری، خاموش شدن ناگهانی و مواردی از این قبیل که گاها با خطراتی همراه بوده استفاده از این وسیله را تا حدودی با دردسرهایی همراه کرده است. 

پکیج

انواع وسایل گرمایشی منزل

یکی دیگر از  یکی از انواع وسایل گرمایشی منزل پکیج است که از رایج ترین سیستم های گرمایشی منزل است پکیج. موتورخانه و پکیج در میان انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان و سیستم‌های تاسیساتی بیشترین شباهت را دارند. در سیستم موتورخانه از یک مخزن بزرگ برای همه واحدها استفاده می‌شود؛ ولی در سیستم گرمایشی پکیج، یک مخزن کوچک در هر واحد قرار می‌گیرد.

مزایای پکیج
انواع وسایل گرمایشی منزل

یکی از بهترین مزایای پکیج ها استفاده از سنسورهای هشدار دهنده است که پکیج را در میان انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی و سیستم‌های تاسیساتی به یکی از ایمن‌ترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. همچنین به دلیل اینکه به کمک پکیج و سیستم گرمایشی شوفاژ هر واحد می‌تواند دما را به صورت مستقل تنظیم کند، بهره‌وری آن افزایش پیدا می‌کند.

سیاه نکردن دیوار و هدر نرفتن آب نیز یکی دیگر از مواردی است که این سیستم را تبدیل به یکی از گزینه‌های بهترین گرمایش برای خانه و بهترین سیستم گرمایشی منزل می‌کند (زیرا آب در آشپزخانه و حمام استفاده می‌شود)

معایب پکیج
انواع وسایل گرمایشی منزل

حقیقت این است که عیب خاصی را نمی‌توان به سیستم گرمایشی پکیج نسبت داد. انرژی مصرفی پکیج و هزینه آن شاید بالا باشد؛ اما حذف مسیر لوله‌‌کشی آب، حذف پمپ آب و استقلال در مصرف آن را تا حد زیادی جبران می‌کند. همچنین، هزینه تعمیر و نگهداری این سیستم از موتورخانه کمتر و تعمیر آن نیز ساده‌تر است.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید اگر سوال و یا پرسش دارید آنرا از طریق واتس اپ و یا بخش دیدگاه با ما مطرح کنید.

انواع وسایل گرمایشی منزل
عمومی

انواع وسایل گرمایشی منزل

با نزدیک شدن به فصل زمستان بیشتر افراد به دنبال روشن کردن وسایل گرمایشی منزل خود هستند در این مطلب به انواع وسایل گرمایشی منزل و تفاوت آنها می پردازیم.

مطالعه
تجهیزات هتلداری در گرگان
عمومی

تجهیزات هتلداری در گرگان

تجهیزات هتلداری در گرگان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در گیلان
عمومی

تجهیزات هتلداری در گیلان

تجهیزات هتلداری در گیلان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در متل قو
عمومی

تجهیزات هتلداری در متل قو

تجهیزات هتلداری در متل قو -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در درگز
عمومی

تجهیزات هتلداری در درگز

تجهیزات هتلداری در درگز -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در سمنان
عمومی

تجهیزات هتلداری در سمنان

تجهیزات هتلداری در سمنان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در شیراز
عمومی

تجهیزات هتلداری در شیراز

تجهیزات هتلداری در شیراز -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دیدگاه خود را ارسال کنید