بهترین الیاف پارچه مبلمان منزل و شرکت ها

بهترین الیاف پارچه مبلمان

در هنگام خرید مبلمان و صندلی ها یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب جنس پارچه این دسته از مبلمان است پارچه مبلمان باید به گونه ای باشد که به راحتی قابل شستشو  باشد و از الیاف حساسیت زا در انها به کار رفته نشده باشد انتخاب بهترین الیاف پارچه مبلمان کار بسیار مهم اما سختی است که باید در هنگام خرید به ان دقت کنید . در ادامه مطلب بهترین جنس پارچه مبلمان را با هم برسی میکنیم پس اگر قصد خرید مبلمان منزل و یا اداری را دارید این مطلب را تا انتها دنبال کنید و اگر سوال و یا پرسشی داشتید از بخش دیدگاه و یا واتس اپ با ما مطرح کنید.

انواع الیاف و جنس پارچه مبلمان

بهترین الیاف پارچه مبلمان راحتی و تختخوابشو  می تواند از مواد مختلفی مثل موادی که در طبعت هستند، مواد مصنوعی و شیمیایی و یا ترکیبی از هر دو ساخته میشوند.

هر کدام از این الیاف چه طبعی و چه مصنوعی مزایا و معایب خاص خود را دارد . مهم است که در زمان انتخاب پارچه مبل راحتی به نوع آن ها توجه کنید تا با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. 

در حالت کلی برای مبل های راحتی و مبل های  ال در فضایی مثل نشیمن که روزانه استفاده زیادی دارند، مقاومت پارچه اهمیت زیادی پیدا می کند. این مقاومت در درجه اول با مقاومت پارچه در مقابل پاره شدن و ساییدگی و بعد هم با مقاومت در برابر لکه و آب سنجیده می شود. 

بهترین الیاف پارچه مبلمان منزل و شرکت ها

پارچه نخی

یکی از بهترین الیاف پارچه مبلمان پارچه های نخی  هستند، اما مشکل این پارچه ها این است که به راحتی دچار چین و چروک و کثیفی می شوند.  با وجود این که لکه های روی بر این نوع پارچه قرار می گیرند به راحتی با صابون و آب قابل شستشو هستند، اما زمانی که آن را در معرض مستقیم نور آفتاب قرار دهید رفته رفته رنگ خود را از دست  خواهد داد.

بهترین الیاف پارچه مبلمان

پارچه کتان

الیاف کتان از گیاهان ساخته می شود. این نوع پارچه به عنوان پارچه رومبلی در هر دو سبک  رسمی و غیر رسمی قابل استفاده است. با وجودی که این نوع پارچه به صورت طبیعی در برابر آلودگی و کثیفی مقاومت می کند، اما به راحتی چروک می شود. بعضی از کتان ها می توانند به راحتی خشک شویی و یا شسته شوند.

بهترین الیاف پارچه مبلمان منزل و شرکت ها

مواد مصنوعی

پارچه هایی با الیاف مصنوعی هستند به نسبت پارچه های طبیعی در مقابل آلودگی و لکه گیری مقاومت بیشتری داشته و رنگ آن ها به راحتی محو و کدر نمی شود. بعضی از انواع پارچه مبلمان ترکیبی از دو بافت مصنوعی و طبیعی هستند تا مزایای هر دوی آن ها را داشته باشد. برای مثال پارچه ترکیبی نخی- پلی استری از حس نرمی و لطافت پارچه نخی به همراه مقاومت بالاتری در برابر آلودگی، محو و کدر شدن برخوردار است. نکته منفی که در رابطه با پارچه های ترکیبی می توان یاد کرد این است که طبیعتا هزینه بالایی خواهند داشت. انواع مختلفی از بافت های ترکیبی وجود دارند، اما چند نوع پیش رو جزو پرطرفدارترین ها به حساب می آیند:

  • آکریلیک
  • نایلون
  • پلی استر

بافت پارچه رومبلی

ممکن است انواع پارچه مبل راحتی بسیاری زیبا به نظر برسند و یا در برابر لکه مقاومت بالایی داشته و بادوام باشند، اما در مهم ترین مرحله از آزمون شما رد شوند: بافت.

هیچ کسی به دنبال مبلمان خراش خورده، نخواهد بود؛ بنابراین در هنگام خرید حتما آن را بر روی پوست دست یا صورت خود بکشید تا از نرمی و لطافت آن اطمینان خاطر پیدا کنید. قطعا این موضوع برای مبلمانی که می خواهید آن را مقابل تلویزیون قرار داده و روی آن استراحت کنید، اهمیت بسیاری دارد.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید اگر سوال و یا پرسشی دارید با ما در بخش دیدگاه و واتس اپ مطرح کنید.

انواع وسایل گرمایشی منزل
عمومی

انواع وسایل گرمایشی منزل

با نزدیک شدن به فصل زمستان بیشتر افراد به دنبال روشن کردن وسایل گرمایشی منزل خود هستند در این مطلب به انواع وسایل گرمایشی منزل و تفاوت آنها می پردازیم.

مطالعه
تجهیزات هتلداری در گرگان
عمومی

تجهیزات هتلداری در گرگان

تجهیزات هتلداری در گرگان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در گیلان
عمومی

تجهیزات هتلداری در گیلان

تجهیزات هتلداری در گیلان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در متل قو
عمومی

تجهیزات هتلداری در متل قو

تجهیزات هتلداری در متل قو -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در درگز
عمومی

تجهیزات هتلداری در درگز

تجهیزات هتلداری در درگز -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در سمنان
عمومی

تجهیزات هتلداری در سمنان

تجهیزات هتلداری در سمنان -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
تجهیزات هتلداری در شیراز
عمومی

تجهیزات هتلداری در شیراز

تجهیزات هتلداری در شیراز -گروه صنایع آریا خواب فعال در زمینه تجهیز هتل ها و اقامت گاه های بومگردی با سالها تجربه فعالیت در این زمینه …

مطالعه
این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
دیدگاه خود را ارسال کنید